24. August 2017 10:48
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 25
· Nieuwste lid: moon19
Onze linkpartners zijn:
Humanitas

WSNP overheid

Hotforum Schulden

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Het Juridische aspect :: Wet en regelgeving
 Onderwerp afdrukken
Vtlb-rapport en calculator 2017 beschikbaar
Maickel
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20. January 2017 10:40

Beheerder

Datum van aanmelding: 05.11.07

VTLB-rapport en calculator 2017 beschikbaar
Het nieuwe Vtlb-rapport en de bijbehorende calculator voor de periode januari t/m juni 2017 zijn beschikbaar. Wij bieden de bestanden aan op onze website
[url]http://www.bureauwsnp.nl [/url]
http://www.bureau...edrag.html

De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd ten opzichte van de vorige versies:

- Er wordt nader uitgelegd hoe de reserveringstoeslag wordt berekend bij een paar, geen gemeenschap van goederen, één in de regeling, waarbij partner twee een inkomen heeft dat lager is dan de beslagvrije voet.
- De jaarlijkse tegemoetkoming arbeidsongeschikten (voorheen Wtcg) en de individuele inkomenstoeslag worden gezien als inkomen. De tegemoetkoming arbeidsongeschikten mag in beginsel vrijgelaten worden, omdat in de meeste gevallen kan worden aangetoond dat er kosten tegenover staan.
- Het forfaitair bedrag voor reiskosten is aangepast.
- Er is een extra uitleg opgenomen met betrekking tot het vrij te laten deel van het vakantiegeld. De schuldenaar mag drie maal het vrij te laten deel van het vakantiegeld behouden, omdat er 36 maanden wordt gereserveerd voor uitbetaling van dit deel van het vakantiegeld.
- In hoofdstuk 7 is extra uitleg opgenomen inzake de overheveling van bedragen.
Verder wordt in het rapport gemeld dat verschillende gebruikers terecht hebben geconstateerd dat deurwaarders voor de berekening van de beslagvrije voet van een alleenstaande met een inwonend meerderjarig kind uitgaan van een tweepersoonshuishouden, terwijl de calculator uitgaat van een eenpersoonshuishouden. - - Gelet op de aanstaande invoering van de Wet vereenvoudiging beslagvrije voet heeft de werkgroep ervoor gekozen om de vtlb-calculator niet aan te passen voor de - naar verwachting - betrekkelijk korte periode die rest tot invoering van deze wet.

Heeft u vragen over de berekening van het Vtlb, neem dan contact op met onze helpdesk. Wij zijn voor iedereen telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00 op 088 - 787 1910. Of per e-mail op info@bureauwsnp.nl.
Het belangrijkste in communicatie, is te horen wat er niet wordt gezegd

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

13. July 2017 11:50
Unieke bezoeken bijna 4miljoen ūüĎź

17. April 2017 10:57
Uiteraard komt dat nooit door √©√©n wedstrijd. Hopelijk in de toekomst weer naar de Vetkampstraat (wel eredivisie) ūüėČ

16. April 2017 18:22
Ja, "bedankt" voor de genadeklap. Het lag/ligt niet aan jouw clubje. Het ging al langer bergafwaarts. Misschien na het volgend seizoen weer terug, al twijfel ik daar ook wel over.

16. April 2017 15:41
Sorry Klaasvaak dat vandaag de genadeklap aan je club is gegeven. Had ze liever erin gezien Bye

09. December 2016 00:40
Zover ik kan zien staan ze voor iedereen aan. Ik zie van anderen ook smileys Smile

03. December 2016 15:17
Ik kan nergens, binnen deze site,een optie vinden om smileys aan of uit te zetten. Een beheerder zou dit volgens mij bij zijn instellingen voor iedereen aan of uit te zetten?. Misschien bij mij verget

03. December 2016 14:33
Raar, zou het aan je instellingen kunnen liggen? Ik zie bij shouts van anderen ook smileys te staan

03. December 2016 10:33
Leuk hè. Ik zie ze ook allemaal wel, maar als ik op één van de smileys klik dan komt deze niet in mijn bericht te staan.

03. December 2016 01:51
Wat dacht je van deze Frown Angry Bugs Helpless

02. December 2016 14:07
Jou wel. Mij maakt het zeker niet blij. Grote treurnis de laatste weken. Waarom kan ik dat niet laten zien met een gepaste smiley?

Verwerkingstijd: 0.05 seconden 3,965,728 unieke bezoeken