24. August 2017 10:45
Navigatie
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 25
· Nieuwste lid: moon19
Onze linkpartners zijn:
Humanitas

WSNP overheid

Hotforum Schulden

Statistieken
Onderwerp bekijken
bewindvoerders.net :: Bewindvoeringen :: De bewindvoerder
 Onderwerp afdrukken
Verantwoording Budgetbeheer en Beschermingsbewind
Maickel
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01. August 2016 18:55

Beheerder

Datum van aanmelding: 05.11.07

Vaak lezen we op dit forum dat budgetbeheerders of beschermingsbewindvoerders betalingen niet of niet tijdig uitvoeren en mensen daardoor in de problemen komen of dieper in de schulden raken.

Een veel of vaak gegeven antwoord is dan: “eigen verantwoording, zelf in de gaten houden,….”
Hier zit een kern van waarheid in en heb je zeker ook een eigen verantwoording om te bekijken of zaken goed lopen en op tijd aan de bel te hangen als dit niet het geval is.
Wordt een rekening aan een energiebedrijf (als voorbeeld) niet op tijd betaald zal het energiebedrijf jou als verantwoordelijke zien omdat je de zogeheten rechthebbende bent.

Ligt deze verantwoording dan altijd maar bij “jou” en moet je in alles je budgetbeheerder of beschermingsbewindvoerder hierin controleren?
Ik vind van niet.
Of het nu een budgetbeheerder is of beschermingsbewindvoerder, ze worden er beiden voor betaald hun werk goed uit te voeren. Kortom mag je ze daar best op aanspreken als ze hierin tekort schieten.
Je wordt onder beschermingsbewind geplaatst omdat je geacht wordt niet of niet voldoende zelf je vermogensrechtelijke belangen te behartigen. Je wordt in budgetbeheer geplaatst omdat je daar zelf voor kiest (komt niet vaak voor) of omdat een schuldhulpverlenende instantie dit als voorwaarde ziet om je te helpen. Je betaalt hiervoor, dus mag er wat voor verwachten.

Natuurlijk heb je daar weinig aan naar het energiebedrijf (uit het voorbeeld) omdat die jou als rechthebbende zien. Jij neemt de energie af en hebt de overeenkomst met hen afgesloten.
Als er niet genoeg inkomsten zijn om een rekening van te betalen heb je feitelijk gezien ook geen poot om op te staan. Je kunt zelf ook niet uitgeven wat er niet is.

Zijn er echter voldoende inkomsten (minimaal de beslagvrije voet) om (vaste lasten)rekeningen van te betalen en heb je dit ook zo afgesproken met je budgetbeheerder of beschermingsbewindvoerder dan moet deze zorgen dat hij zijn werk goed doet.
Ja, het wakende oog mag er zijn maar je moet ook kunnen vertrouwen op de professionaliteit van degene waar je het product afneemt.
Het belangrijkste in communicatie, is te horen wat er niet wordt gezegd

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om u aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

13. July 2017 11:50
Unieke bezoeken bijna 4miljoen 👐

17. April 2017 10:57
Uiteraard komt dat nooit door één wedstrijd. Hopelijk in de toekomst weer naar de Vetkampstraat (wel eredivisie) 😉

16. April 2017 18:22
Ja, "bedankt" voor de genadeklap. Het lag/ligt niet aan jouw clubje. Het ging al langer bergafwaarts. Misschien na het volgend seizoen weer terug, al twijfel ik daar ook wel over.

16. April 2017 15:41
Sorry Klaasvaak dat vandaag de genadeklap aan je club is gegeven. Had ze liever erin gezien Bye

09. December 2016 00:40
Zover ik kan zien staan ze voor iedereen aan. Ik zie van anderen ook smileys Smile

03. December 2016 15:17
Ik kan nergens, binnen deze site,een optie vinden om smileys aan of uit te zetten. Een beheerder zou dit volgens mij bij zijn instellingen voor iedereen aan of uit te zetten?. Misschien bij mij verget

03. December 2016 14:33
Raar, zou het aan je instellingen kunnen liggen? Ik zie bij shouts van anderen ook smileys te staan

03. December 2016 10:33
Leuk hè. Ik zie ze ook allemaal wel, maar als ik op één van de smileys klik dan komt deze niet in mijn bericht te staan.

03. December 2016 01:51
Wat dacht je van deze Frown Angry Bugs Helpless

02. December 2016 14:07
Jou wel. Mij maakt het zeker niet blij. Grote treurnis de laatste weken. Waarom kan ik dat niet laten zien met een gepaste smiley?

Verwerkingstijd: 0.02 seconden 3,965,710 unieke bezoeken